Klagomål & returrätt
Klagomål
TINTOK ger 2 års reklamationsrätt enligt köplagen, som omfattar tillverknings- och materialfel som upptäcks vid normal användning av produkten. Reklamationsrätten omfattar inte fel, skador eller slitage, direkt eller indirekt orsakade av felaktig användning, dåligt underhåll, våld eller otillåtna ingrepp. Reklamation över fel och defekter som bör upptäckas vid sedvanlig undersökning av varan ska anmälas till TINTOK inom skälig tid. Varan kan i efterhand returneras för reparation, byte eller, efter överenskommelse, vid behov. kreditering. I samband med reklamationsärenden står TINTOK för returkostnader i rimlig omfattning, vänligen kontakta kundtjänst.
Ångerrätt
Vid retur av ett köp måste du stå för alla kostnader själv. Det betyder att du själv måste köpa frakt/returetiketten för returen. Etiketter för detta kan köpas online eller där du brukar hämta/skicka dina paket.
Om du inte hämtar ut ditt paket och det skickas tillbaka till oss från paketbutiken/utlämningsföretaget måste du betala returen själv. Vi drar av fraktkostnaderna från beloppet innan vi betalar dina fordringar för köpet.
Adressen dit den returnerade varan ska skickas till:
TINTOK ApS
Hjulmagervej 13A
DK-7100 Vejle
Danmark
Vid retur bör du se till: Att varorna är säkert inslagna. Du ansvarar själv för paketet/varorna tills vi tar emot dem. Behåll därför fraktkvittot samt ev spåra och spåra nummer. Du måste själv stå för kostnaderna vid retur av varan när du ångrar dig.
Viktigt: Vi förväntar oss att du skickar varorna så snart som möjligt efter att du har meddelat om avbeställning och du måste skicka tillbaka dem senast 30 dagar efter att du mottagit varorna från oss.
Notera! Vi tar inte emot paket skickade av postförskott eller paket utan distribution.
Dokumentation för ditt köp: Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller annan dokumentation för ditt köp, detta underlättar hanteringen.
Återbetalning: När vi tar emot varan kontrollerar vi den och du får tillbaka det belopp du betalade till oss vid köptillfället. Beloppet förs alltid över till samma betalningsmedel som du betalade för köpet med. Om du till exempel har betalat med kort kommer köpesumman att återbetalas till det betalkort du använde vid köpet.
För ytterligare frågor kontakta: info@tintok.dk
OBS: Du kan förlora ditt köpbelopp, helt eller delvis. Detta händer om varans värde har försämrats eftersom du faktiskt har använt varan, den har skadats medan du var ansvarig för den. Du har hanterat varan på ett annat sätt än vad som varit nödvändigt för att du ska kunna avgöra varans art, egenskaper och sätt på vilket de fungerar.