4.8 PÅ TRUSTPILOT 1-3 DAGARS LEVERANS

4.8 PÅ TRUSTPILOT 1-2 DAGARS LEVERANS

Handelsvillkor

 

Handelsvillkor:

1. ALLMÄN INFORMATION

Dessa villkor gäller när du beställer varor på TINTOK.dk, alla avtal är gjorda på danska.

Webbutiken TINTOK.dk ägs av:

TINTOK ApS
Hjulmagervej 13A
7100 Vejle
CVR-nr: 42254894

När du har lagt en beställning får du en orderbekräftelse på ditt köp via e-post, vi rekommenderar att du sparar detta dokument.

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du mottagit dina varor, vilket beskrivs i avsnittet "Returer".

Vidare omfattas ditt köp av den norska köplagens felregler som du kan läsa mer om i avsnittet "Reklamationer"

Vi behandlar dina personuppgifter konfidentiellt. Läs gärna vår personuppgiftspolicy här, som berättar om,

hur vi använder den information du ger oss i samband med beställningsproceduren och din användning av webbplatsen i övrigt.

2. BESTÄLLNING

Att göra en beställning via vår webbplats är inte ett juridiskt bindande avtal. TINTOK har därför möjlighet att annullera din beställning till följd av tryckfel, betalningsfel, tekniska problem, leveransfel, prisfel, översålda varor eller liknande. En bindande orderbekräftelse/faktura skickas till dig först när vi har skickat varorna du har beställt. När du har lagt en beställning via vår hemsida skickar vårt system automatiskt ett e-postmeddelande till dig där det framgår vilka varor du har beställt. Det är endast ett elektroniskt kvitto för mottagande av din beställning. Du måste vara medveten om att det automatiska svaret (via e-post) inte är en juridiskt bindande orderbekräftelse varigenom ett avtal har ingåtts. Om du inte får e-postmeddelandet om vilka varor du har beställt – har vi inte tagit emot din beställning. Avtalet är bindande först när du har fått ett e-postmeddelande från TINTOK med information om att vi har skickat varan.

Du kan endast beställa via TINTOK.dk webshop, vi behandlar inte beställningar pr telefon, e-post eller per brev.

3. BETALNINGSMETODER

Du kan betala med Dankort, Visa, MobilePay, Visa Electron och MasterCard, EuroCard.

Vi använder även Klarna som leverantör av vår kassa. Det innebär att vi kan komma att överföra dina personuppgifter i form av kontakt- och beställningsuppgifter till Klarna när kassan är laddad, så att Klarna kan hantera ditt köp. Dina personuppgifter som överförs behandlas i enlighet med Klarnas egen integritetspolicy. "

Din betalning dras först från vald betalningsmetod när dina varor lämnar vårt lager.

Betalning med kreditkort

Du kan tryggt använda ditt betalkort hos oss. Vårt betalningssystem är PCI-certifierat via vår betalningsinlösare. Ingen kortavgift tas ut vid betalning med kreditkort.

Om du betalar med kort kommer du att bli ombedd att ange dina personliga kortuppgifter.

Tvåfaktorsautentisering för köp på TINTOK.dk

För att öka säkerheten för onlineköp har EU beslutat att ALLA nätbutiker ska införa tvåfaktorsautentisering. När en betalning ska godkännas med två säkerhetsfaktorer ger det ännu större säkerhet och identifiering – för betalningar online. På så sätt försvåras det för IT-kriminella att missbruka kortet.

Hur långt i förväg är pengar reserverade på mitt kort?

Om du handlar med ett betalkort på TINTOK.dk (Visa Debit eller Mastercard), kommer ett belopp att reserveras på ditt kort vid slutförandet av beställningen, motsvarande summan av din beställning. När din beställning har packats, kommer pengarna att dras från ditt kort, vilket annullerar bokningen.

Om din beställning avbryts eller produkter tas bort från din beställning innan pengarna dras, kommer reservationen att finnas kvar på ditt kort i 30 dagar innan den raderas - om inte annat avtalats med din bank.

Spara betalningsinformation

När du handlar på TINTOK.dk och är inloggad har du möjlighet att spara dina kortuppgifter i krypterad form och på så sätt göra betalningen enklare i framtiden. (Det kräver dock fortfarande att du anger de 3 kontrollsiffrorna på baksidan av ditt betalkort vid varje köp). Detta väljs i samband med själva betalningen.

Om du ångrar sparad kortinformation kan du när som helst kontakta vår kundtjänst så kan vi hjälpa dig att radera dessa.

Betalning med MobilePay

På TINTOK.dk kan du använda MobilePay som betalningsmetod. Observera att du måste ha aktiverat näthandel i din MobilePay-app för att kunna använda MobilePay.

4. PRISER OCH LEVERANS

På TINTOK.dk inkluderar alla angivna priser för varor, fraktkostnader och andra kostnader skatter, moms och avgifter.

Läs mer om fraktkostnader och leveransmöjligheter under "leverans".

Leveransvillkor

Varor som beställs på TINTOK.dk levereras endast till adresser i Danmark. Leveranstiden kan variera och kommer att informeras separat här

Vi levererar till privata adresser, företagsadresser eller BRING Leveransställen/GLS PakkeShops/PostNord Nærbokse. Kvitto ska lämnas för varan vid mottagande/avhämtning. Kvittot görs av dig själv eller andra personer på leveransadressen med bindande verkan för dig. Observera att du står för risken för varan efter leverans.

Innan du bekräftar mottagandet av paketet är det en bra idé att kontrollera paketets förpackning. Om paketets förpackning är skadad rekommenderar vi att du vägrar att ta emot paketet. Du kan nu göra en reklamation till fraktbolaget/utlämningsstället/paketbutiken och/eller kontakta vår kundtjänst så kan de hjälpa dig.

Om innehållet i förpackningen är skadat, kontakta även vår kundtjänst.

Om du vill klaga på eventuella fel och brister måste du informera oss om detta. Läs mer under avsnittet "Klagomål".

Transport

När du handlar på TINTOK.dk kan du fritt välja att få dina varor levererade med antingen BRING, GLS eller PostNord. Alla varor skickas som paketpost och du har därför möjlighet att följa ditt paket via track & trace från det att det skickas tills det levereras. Se mer info och dina fraktalternativ här.

I händelse av att den valda Paketbutiken/utlämningsplatsen är full kommer din beställning att levereras till närmaste Paketbutik/utlämningsställe.

5. ÅNGERRÄTT

Om du önskar returnera en vara har du 30 dagars ångerrätt från den dag du tar emot varan. Om du ångrar ditt köp måste du betala returen själv.

Observera att du måste returnera varan inom 30 dagar från den dag du har meddelat att du har ångrat ditt köp.

Det är viktigt att varan returneras med taggar och i samma skick som när du fick den, för att få full återbetalning av ditt köpbelopp. Du måste meddela oss inom 30 dagar från mottagandet att du vill ångra ditt köp. Meddelandet ska göras genom att skriva till info@tintok.dk I din anmälan måste du tydligt göra oss uppmärksamma på att du vill utnyttja din ångerrätt.

Du kan inte ångra det genom att helt enkelt vägra att ta emot varan utan att tydligt meddela oss detta samtidigt.

Återbetalning

Vi returnerar alltid dina pengar till samma betalningssätt som du betalade dina varor med. Pengarna återbetalas senast 14 dagar från den dag vi fick ditt meddelande om uppsägning.

Vi kan hålla inne beloppet tills vi har fått tillbaka varorna eller du har skickat kvitto på varornas avsändning – beroende på vad som inträffar först.

Varans skick när du skickar tillbaka den, här ansvarar du endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans beskaffenhet, dess egenskaper och hur den fungerar.

Med andra ord; ” du kan prova produkten på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik. Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde. För att få tillbaka hela köpesumman måste du alltså göra detsamma som du kan i en fysisk butik.

Du kan testa produkten, men inte använda den faktiskt.

Du betalar själv för fraktkostnaderna i samband med retur av varorna.

Obs: Du är ansvarig för eventuella skador som kan uppstå under transporten. (Ditt anspråk på återbetalning inkluderar inga avgifter för användning av kreditkort eller andra betalningsmedel).

Likaså har du inte rätt till ersättning för leveranskostnader om du delvis ångrar ditt köp.

Så här gör du

1. Packa de returnerade varorna säkert. Du kan med fördel använda fraktväskan som du tar emot dina varor i. Med det här alternativet räddar vi dig från att behöva investera i dyra returförpackningar – till nytta för både dig och miljön.

2. Lämna in returpaketet på dina närmaste BRING/PostNord utlämningsställen/GLS PakkeShops – så snart som möjligt och senast inom 30 dagar.

Observera att du är ansvarig för paketet/varorna tills vi tar emot dem. Behåll därför kvittot för leverans och ev track & trace nummer. Notera! Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.

Reklamartiklar

Observera att gratisproduktkampanjen inte gäller för ytterligare beställningar. Skulle du ha otur att din Gratisprodukt är trasig omfattas den av reklamationsrätten och produkten returneras på vanligt sätt*.

Om reklamationen godkänns kommer vi att ersätta din produkt med en ny liknande produkt. Skulle varan dock vara slutsåld kommer du att kontaktas för ersättning.

6. KLAGOMÅL OCH FEL LEVERERADE VAROR

Hos TINTOK är det kvalitet som står i fokus, men om du mot förmodan skulle uppleva fel eller defekter på en vara omfattas ditt köp av köplagen inklusive felreglerna och du har 24 månaders reklamationsrätt på alla produkter.

Du måste annonsera inom "skälig" tid efter att du upptäckt någon brist på produkten. Vi rekommenderar att du annonserar så snart som möjligt.

Även om vi på TINTOK har gjort en stor ansträngning för att ange färger och kvaliteter så exakt som möjligt, kan datorfärger och skärmupplösningar variera. Smärre färgavvikelser anses därför inte vara ett fel i den svenska köplagens mening.

Så här gör du

Om en produkt är skadad eller defekt kan du göra en reklamation. Observera att du kan kontakta oss direkt via vår kontaktkundtjänst på info@tintok.dk och en beskrivning av felet på varan.

Observera att du är ansvarig för paketet/varorna tills vi tar emot dem. Spara därför postkvittot samt ev track & trace nummer. Observera att vi inte tar emot paket skickade av postförskott.

Fellevererade varor

Om du upplever att du fått en felaktig vara, skicka bara tillbaka varan till oss, så skickar vi dig en ny vara utan kostnad. Om varan är slutsåld återbetalar vi hela beloppet till dig.

Vid fellevererade varor är retursändningen självklart också kostnadsfri för dig och du följer helt enkelt samma procedur som vid retur.

7. ÖVRIGA VILLKOR

Småkakor

Genom att använda TINTOK.dk accepterar du att vi använder cookies. Du kan hitta mer information om cookies här.

Överföra

Vi har rätt att överföra våra rättigheter och skyldigheter enligt det avtal som ingåtts med dig till en tredje part. Överlåtelsen förutsätter att standarden på den service du får inte försämras. Vi kommer att meddela dig om eventuell överföring. Genom att acceptera dessa villkor samtycker du till sådan framtida överföring.

Tillgång till klagomål

Om du vill klaga på ditt köp måste du kontakta vår kundtjänst, se "Kontakta kundtjänst" eller info@tintok.dk

Om vi ​​inte lyckas hitta en lösning tillsammans kan du lämna in ett klagomål till Centrum för reklamationslösning,
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klaga till Center for Complaint Resolution via Klagomålsportalen för Nævnenes Hus.

EU-kommissionens klagomålsportal online kan också användas när du lämnar in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är en konsument som bor i ett annat EU-land.

Klagomål lämnas här. När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress info@tintok.dk

Val av lag och plats

Alla avtal som ingås mellan oss genom att använda dessa villkor regleras av dansk lag.

Eventuell tvist avgörs av de ordinarie danska domstolarna.

MISSA ALDRIG NÅGOT

GÅ MED I NYHETSBREVET

Få spännande nyheter och erbjudanden samtidigt som du automatiskt deltar i utlottningen av en valfri påse varje månad.

Varje månad hittar vi 5 lyckliga vinnare!

Korg

Inga fler produkter finns att köpa

Din varukorg är tom

Net Orders Checkout

Item Price Qty Total
Subtotal 0 kr
Shipping
Total

Shipping Address

Shipping Methods